måndag 15 oktober 2018

Läkarbesök i mobilen

Jag ogillar verkligen att gå till vårdcentralen. Antingen så är jag riktigt sjuk och vill inte gå utanför dörren eller så när jag väl tar mig dit så får jag sitta i väntrummet bland andra riktigt sjuka människor. Och jag upplever att även om jag har en bokad tid så är det ALLTID väldigt lång väntetid och svaret man får när man ifrågasätter detta är oftast personalbrist.
Jag har en husläkare som ska vara "min" läkare, men jag har träffat honom typ 2 gånger, resten av besöken har jag oftast träffat någon stafettläkare som är på vårdcentralen tillfälligt.

Så att man nu kan ha sin vårdkontakt via dator eller mobil måste ju vara det bästa som har hänt enligt mig.
Du behöver inte ta ledigt från jobbet för att besöka vårdcentral, du sparar tid och du slipper gå upp ur sängen ifall du nu är riktigt dålig.

Ett företag som erbjuder denna geniala tjänst är:




-Logga in med BankID. Patientjournal skapas automatiskt första gången du loggar in.
-Välj besvär, beskriv dina symtom och svara på frågor
-Betala med Direkt banköverföring, kort eller faktura. Frikort gäller.
-Läkare kontaktar dig via mail eller sms när det blir din tur.
-Läkaren kommunicerar med dig via chat, videosamtal bokas vid behov.
-Intyg, recept eller remiss finns efter läkarbesöket om du är i
behov av det.

Klicka på annonsen ovan för att komma direkt till MEDICOO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar