torsdag 5 april 2018

Tid Är Pengar

För snart 2 år sedan satt jag på väg till jobbet en tisdagsmorgon och tänkte ska det vara såhär?
Som sönderstressad 2-barns mamma så vaknar när klockan ringer, väcker barnen, ber dom skynda på för mamma måste till jobbet och sen
full fart till förskolan.
Snabbt vinka hej då och sen springa till bussen för man är lika sen som vanligt...
Och när man kommer hem från jobbet så skyndar man till förskolan, förklarar för barnen att vi måste åka och handla mat innan vi åker hem,
och väl hemnma så är det på rutin- laga mat, bråka med barnen om att man måste äta maten, bråka lite till om varför man egentligen måste
duscha och borsta tänderna..suck.. Och du ska gärna hinna med detta innan någon av barnen hinner att somna.
När kidsen väl är i säng så ska det städas, tvättas och gärna finnas lite tid över till en partner med...

Nej jag bestämde mig för där och då att NEJ det ska inte vara så!
När väl arbetsdagen var slut den dagen så åkte jag hem....Och har inte åkt tillbaka sen dess.

Under dessa två år så har jag upptäckt att det finns massor med sätt att tjäna lite extrapengar på internet, och om du lägger ner
lite tid på det så kan det lätt gå från kaffepengar till en bra månadsinkomst, det är helt upp till dig själv.

Ingenting kommer gratis men att kunna styra sin egen tid, det är lyx!

Syftet med denna blogg är att dela med mig sånt som jag faktiskt vet och sånt som jag råkar snubbla över på vägen.


Jag hoppas att jag kan vara till hjälp och att du hänger med mig en bit på vägen.....


Välkommen






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar